Torby Raportówki

Czy istnieje idealna torba podróżna? Lekka / modna / pakowna i jednocześnie poręczna?

Niestety NIE 🙂

Przekonaliśmy się o tym przy wyborze bagażu podręcznego na jedną z naszych wycieczek. Tym razem padło na podroż samolotem, dlatego torba powinna być mała i lekka, przypominająca klasyczne raportówki męskie na ramię.

Coś w tym stylu: https://www.belveder.com.pl/sklep/torby-meskie/raportowki/

Torby raportówki prezentowane pod powyższym linkiem – to akurat ciekawostka, na którą natrafiłam, przeglądają modele polskich producentów. Szyte są w Polsce, z polskich materiałów i przez polskich szewców.

Co ciekawe na wszystkie produkty tej marki – BELVEDER POLSKA otrzymuje się dożywotnie wsparcie serwisowe. No cóż, sprawdzimy jak ta męska raportówka wypadnie w praktyce podczas naszych wspólnych wycieczek.

Raportówki to akurat majstersztyk tej marki – szyte są z surowców takich jak skóra bydlęca / krowia, gruba skóra wołowa, czy miękka i elegancka skóra kozia.

Polecamy w szczególności przetestowanie w saszetek – raportówek dedykowanych kadrze nauczycielskiej, na które możecie otrzymać do 20% rabatu!

Aktywność naszych Członków – SPRAWDŹ GDZIE PODRÓŻUJEMY!

rudniki plecaki
Powrót na Stronę GłównąWszystkie AktualnościKontakt ze Sekretariatem

Wycieczka do Oświęcimia

19 maja kolejny już raz klasy trzecie naszego gimnazjum pod opieką nauczycieli historii p.Z.Jarząbek i p.J.Marchewki uczestniczyły w wycieczce edukacyjnej do Państwowego Muzeum w Oświęcimiu. Kolejny raz w nastroju smutku i powagi zatrzymaliśmy się pod Ścianą Straceń.
Miejsce to określa się jako „największy cmentarz świata.” W obozie koncentracyjnym Auschwitz-Birkenau Niemcy wyniszczyli 1,1 mln ludzi różnych narodowości: Żydów, Polaków, Romów, jeńców radzieckich, a także więźniów innych narodowości – mężczyzn, kobiety i dzieci.
Druty kolczaste przypominają jak okrutny może być człowiek – bo to „człowiek człowiekowi zgotował ten los”.
W tej chwili jest to najbardziej odwiedzany, były niemiecki, nazistowski obóz w całej Europie. Wpisany na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO. Oświęcim to miejsce, w którym przekazywana jest pamięć młodym pokoleniom. Pamięć stanowiąca znak ostrzegawczy przed wieloma zagrożeniami wynikającymi z radykalnych ideologii, z odmowy prawa do godności ludzkiej. Wyjazd do Muzeum w Oświęcimiu na długo pozostanie w naszej pamięci.
Jeździmy tam, aby pamiętać… „ Kto nie pamięta historii skazany jest na jej ponowne przeżycie.”

Wycieczka uczniów do Parku Trampolin

W piątek 8 czerwca 2018r. klasa IIIb wraz z opiekunami – p. Zofią Jarząbek i p. Jarosławem Marchewką wybrała się na wycieczkę do Parku Trampolin, która zorganizowana była za pieniądze z Rady Rodziców za II miejsce w konkursie „Wzorowa klasa”.
Spod szkoły wyruszyliśmy o 6:00. Każdy z nas był bardzo podekscytowany i nie było mowy o żadnej drzemce. Około 9:30 dotarliśmy do Krakowa i rozpoczęliśmy naszą przygodę z trampolinami. Po krótkiej rozgrzewce i wysłuchaniu kilku rad trenera, kompleks sportowy był do naszej dyspozycji. Przez 2 godziny szaleliśmy , korzystając z każdej atrakcji. Wielką niespodzianką było spotkanie aktora – p. Mateusza Janickiego, który bawił się razem z nami. Zrobiliśmy sobie z nim kilka pamiątkowych zdjęć i poprosiliśmy o autograf. Około 13 wyruszyliśmy zwiedzać Kraków. Zaczęliśmy od Wawelu, a następnie poszliśmy na Rynek. Obejrzeliśmy Sukiennice, Kościół Mariacki i kilka innych kościołów. W jednym z nich mieliśmy okazję usłyszeć na żywo występ chóru. O 17 przyszedł czas na powrót. W autobusie nie zabrakło piosenek, śpiewu i żartów. Wycieczka bardzo nam się podobała. Była to wspaniała przygoda, którą z pewnością przeżylibyśmy jeszcze raz. Szkoda tylko, że to nasza ostatnia klasowa wycieczka…(Zdjęcia w galerii).

Wycieczka Szkolne – Trójmiasto!

W dniach 21-23 maja klasy trzecie gimnazjalne wraz z wychowawcami: p.Sabiną Zarębą, p.Zofią Jarząbek i p.Ryszardem Belką brały udział w wycieczce do Trójmiasta. Naszą niezapomnianą podróż rozpoczęliśmy już w poniedziałkowy ranek , kiedy wszyscy zebraliśmy się o 6:00 przed szkołą , uśmiechnięci i gotowi do drogi. Po kliku godzinach dotarliśmy do Gdańska , gdzie spotkaliśmy się z panią przewodnik. Zwiedzanie Gdańska zaczęliśmy od Zielonej Bramy , gdzie mieliśmy widok na dobrze znany Żuraw, obok którego później mieliśmy także okazję spacerować. Następnie poszliśmy pod Dwór Artusa , Ratusz ,a także weszliśmy do Bazyliki Mariackiej. Płynęliśmy również statkiem na Westerplatte , gdzie podziwialiśmy Pomnik Obrońców Wybrzeża. Wieczorem wróciliśmy bardzo zmęczeni jednak udało nam się pójść na spacer po plaży i obejrzeć malowniczy zachód słońca. Kolejnego dnia udaliśmy się do Oliwy gdzie w katedrze słuchaliśmy koncertu znanych na całym świecie organów. Następnie pojechaliśmy do Sopotu na spacer po molo- charakterystycznym obiekcie tego miasta. Na końcu zwiedzaliśmy Gdynię m.in. Skwer Kościuszki , Okręt Dar Pomorza , a także Muzeum Oceanograficzne w którym zachwycaliśmy się okazami wielu nieznanych nam dotąd zwierząt i roślin morskich. Tego dnia po powrocie również udaliśmy się na dłuższy tym razem spacer po Cyplu Rewskim. Ostatniego dnia zwiedzaliśmy Zamek w Malborku. Był to jeden z ciekawszych punktów naszej wycieczki , gdyż wszyscy słuchali uważnie opowieści przewodnika ciekawi historii tej potężnej twierdzy. Przyszedł czas na powrót do domu. Jednak w drodze powrotnej nie mogliśmy narzekać na nudę – nie obyło się bez śpiewania znanych wszystkim hitów, a ulubionym utworem okazał się „Miłość w Zakopanem ”. Była to wycieczka pełna niezapomnianych wrażeń, niestety ostatni raz w tym składzie. (Zdjęcia w galerii ).

Więcej informacji o zamku znajdziecie na Stronie Wikipedii.

Wycieczka do Warszawy

02.10.2013r.uczniowie klas drugich i trzecich wraz z nauczycielami (p. Z. Jarząbek, p. A. Kokot, p. R. Belka i p. J. Marchewka) byli na wycieczce w Warszawie. Przejeżdżając przez stolicę mogliśmy podziwiac zarówno zabytkowe obiekty jak i nowoczesną zabudowę wielkiego miasta. W Centrum Nauki ,,Kopernik” spędziliśmy 2 godziny korzystając z różnych atrakcji jednocześnie bawiąc się i poznając tajniki nauk ścisłych. W planetarium odbyliśmy niezwykłą podróż w czasie i przestrzeni, a jej celem była planeta Saturn. W trakcie tego lotu mogliśmy poczuc się bohaterami, którzy uratowali Ziemię od zagłady. Zupełnie inny charakter miała nasza wizyta w Muzeum Powstania Warszawskiego, która była głębokim przeżyciem i wspaniałą lekcją historii. Wycieczka tradycyjnie zakończyła się pobytem w Mc’Donald’s.
Wróciliśmy zadowoleni oraz pełni wrażeń i nawet październikowa mroźna aura nie zepsuła nam humorów 🙂

Wycieczka do Muzeum Henryka Sienkiewicza

27 kwietnia 2016r. kilka uczennic naszej szkoły ( Karolina Kaczmarek, Kamila Klimek, Julia Kiliszek i Ania Krześlak), wraz z opiekunem p. Jadwigą Głowacką, pojechało na wycieczkę do Muzeum Henryka Sienkiewicza w Oblęgorku, w której uczestniczyli również uczniowie PG im. Jana Pawła II w Praszce i PSP nr 2 w Praszce. Głównym organizatorem wyjazdu były nauczycielki i bibliotekarki gimnazjum w Praszce.
Na początku uczestniczyliśmy w lekcji muzealnej, gdzie z prezentacji i opowieści prowadzącego poznalismy wiele ciekawostek i faktów dotyczących życia pisarza.
Muzeum udostępnia zwiedzającym zachowane wnętrza gabinetu, salonu, sypialni i palarni. Mogliśmy zobaczyć biurku Henryka, przy którym stworzył wiele swoich dzieł literackich. W muzeum zgromadzono także wiele unikatowych dokumentów bezpośrednio związanych z Sienkiewiczem oraz pokaźny zbiór fotografii pisarza i jego najbliższych – listy,rysunki itp. Byliśmy zachwyceni zarówno tradycyjnymi wnętrzami pałacyku jak i ekspozycjami przedstawionymi w formie nowoczesnej. Choć pogoda nie dopisała, nie popsuła nam humorów i wrażeń z pobytu w tak magicznym miejscu jakim jest Oblęgorek.

Dzień Dziecka

Z okazji zbliżającego się Dnia Dziecka każda klasa jest proszona, aby przygotowała taniec do wybranego przez siebie utworu lub składanki. Z tej okazji również zostanie zorganizowany konkurs 'Mam Talent’, w którym każdy chętny, utalentowany gimnazjalista będzie mógł się zaprezentować. Ponieważ 1 czerwca zbliża się wielkimi krokami, prosimy aby chętni uczniowie zgłaszali w najbliższym czasie swój udział p. Agnieszce Włóce lub p. Annie Krzak. Prosimy również o tytuły utworów, do których będziecie tańczyć, nazwy zespołów i krótką informację o tym, co zamierzacie tańczyć. Wszystkie pytania można kierować do uczniów klasy III B oraz ww. nauczycieli.

Gminny Konkurs Recytatorski

7 kwietnia 2016r. w Publicznej Bibliotece w Rudnikach odbył się kolejny już Gminny Konkurs Recytatorski w kategorii uczniów gimnazjum. Nasze gimnazjum reprezentowało aż piętnaścioro uczniów! Jak co roku poziom był bardzo wysoki! Komisja Konkursowa oceniając interpretację i estetykę mówienia, dykcję, dobór repertuarów oraz ogólny wyraz artystyczny po podsumowaniu i burzliwej naradzie przyznała miejsca następującym uczestnikom:

,,Logiczne wędrówki”

„Nie przejmuj się, że masz problemy z matematyką.
Zapewniam Cię, że ja mam jeszcze większe. ”
(Albert Einstein)
W grudniu 2015 r. ruszyła I edycja szkolnego konkursu pod hasłem „Logiczne wędrówki”. Trzyosobowe reprezentacje klas rozwiązują zestaw zadań – łamigłówek. Dobra zabawa oraz możliwość poznania własnej psychiki, predyspozycji i potencjału – to gwarantujemy uczestnikom. Konkurs składa się z siedmiu etapów, a tak przedstawiają się wyniki:
Tabelka z wynikami

W każdym etapie bierze udział trzyosobowa drużyna, ale za każdym razem jest w innym składzie. Kto już zmagał się z zadaniami?
Sprawdź!

Zadania konkursowe to łamigłówki, zagadki obrazkowe itp.. Dotychczasowe zadania wraz z odpowiedziami znajdziesz tutaj:

polish-school

W środę 15.06.2016 r. odbył się szósty etap szkolnego konkursu „Logiczne wędrówki”. Reprezentacje klas po raz ostatni zmagały się z zadaniami konkursowymi, które dostarczyły wiele emocji. Różnorodność zadań i praca zespołowa zapewniły dobrą zabawę i możliwość poznania własnego potencjału. Skoro ostatni etap za nami, to czas podsumować wyniki konkursu:
I miejsce klasa 3b 56 pkt
VII miejsce klasa 2c 39 pkt
VIII miejsce klasa 3c 37 pkt

2 Comments

1. Jestem ciekawa, kiedy pojawi się zapowiadana recenzja ekwipunku do pracy dla nauczycieli akademickich? Podobno szykują Państwo test wybranych producentów, przez ministerstwo Edukacji? Z niecierpliwością czekamy na artykuł, oraz informację na maila na podstawie subskrypcji jaką założyliśmy w maju tego roku.

2. Jestem producentem toreb typu saszetki, nesesery, raportówki skórzane i inne. Chętnie dołączę do grona firm rekomendowanych przez Serwis gimnazjumrudniki. Proszę o szczegółowe informacje odnośnie zasad uczestnictwa. Jesteśmy polską firmą, z 10 letnim stażem w projektowaniu i szyciu toreb dla kard menadżerskich i naukowych. Chętnie realizujemy zamówienie indywidualne oraz grupowe dla placówek rządowych w tym szkół oraz uczelni wyższych.