Strona Główna


Pobieralnia


Galeria


Rejestracja


Szukaj


Andrzej Wajda



Vademecum


Dyplomy


Lodowisko


Kontakt


Facebook

Nawigacja
Home
REKRUTACJA 2016/2017
Rudniki w liczbach
DLA RODZICÓW 2016/17
Kino za Rogiem
Stypendium Wójta
Sukcesy sportowe 2015/2016
e-szkoła
E-Dziennik
Uroczystość Nadania Imienia
Edukacyjna Wartość Dodana
Samorząd Uczniowski
WZOROWA KLASA
Erasmus+
Comenius
Poliglota Roku
Logiczne wędrówki
Rudnicka Filmówka na facebooku
Kontakt
Archiwum News'ów
Galeria
Download
Artykuły
BIP
Szukaj

Vademecum Ucznia!
Dyplomy
Andrzej Wajda
Dokumenty i regulaminy

Erasmus+
Oto link do ebooka podsumowującego naszą pracę w projekcie European Art'mony:

Link

Zapraszamy do lektury!









Od 14 do 20 maja czworo uczniów naszego gimnazjum brało udział w ostatnim już spotkaniu w ramach projektu Erasmus+ European Art'mony w Nakkili w Finlandii. W spotkaniu wzięli udział zwycięzcy konkursu fotograficznego "Golden Section in Architecture" Julia Pietrzykowska, Kacper Kanicki, Jan Włóka i Paulina Ośródka pod opieką koordynator Małgorzaty Rzepki i Anity Borek. W Finlandii zaprezentowaliśmy nagrany wcześniej film " What I have learned during the Erasmus+ project" a także przygotowaliśmy billboard na temat naszego kraju i spotkania, które się u nas odbyło. Uczestnicy zwiedzali muzeum w Noormarkku, Pori, katedrę i zamek królewski w Turku, stare miasto w Raumie oraz Helsinki. Uczniowie mieli też okazję pojeździć na nartach oraz odwiedzić saunę fińską. Nadal pozostajemy w kontakcie z naszymi fińskimi przyjaciółmi.





Wkrótce kolejne spotkanie projektowe. Już 29 stycznia jedziemy do partnerskiej Istituto Tecnico Industriale Statale Galileo Galilei w Rzymie. W spotkaniu wezmą udział uczniowie, którzy przygotowali najlepsze prezentacje nt. Eco-friendly architecture. Konkurs odbył się w grudniu, wzięło w nim udział 27 uczniów naszej szkoły. Ada Korpowska, Marta Zaręba, Oliwia Zaremba i Kinga Bernaś wywiązały się z tego zadania najlepiej i będą reprezentowały nasze gimnazjum podczas spotkania w Rzymie. Uczennice pojadą pod opieką koordynator projektu Małgorzaty Rzepki oraz pana Jarosława Marchewki.


ERASMUS+ EUROPEAN ART'MONY
Drugi rok realizacji projektu rozpoczęliśmy od konkursu "Urban planning and public spaces" - a photostory oraz ankiety "Monuments in public space". Spośród uczniów, którzy zrealizowali obydwa zadania wybrane zostały cztery osoby, które reprezentowały nasze gimnazjum podczas kolejnego spotkania projektowego w Campulung w Rumunii w dniach 13-19 listopada 2016. W wyjeździe wzięli udział Natalia Kot, Kinga Krawczyk z klasy IIb, Jakub Mordal IIc oraz Filip Napieraj IIIa pod opieką koordynator projektu Małgorzaty Rzepki oraz pani Anity Borek.








Kolejne zadanie, które musieli wykonać uczniowie to napisanie artykułu do książki „European Art’mony”, która będzie dokumentowała przebieg całego projektu we wszystkich szkołach biorących w nim udział. Uczniowie mogli napisać artykuł na temat naszej szkoły (budynek, architektura, historia), wybranej budowli z naszej okolicy lub z kraju. Zespół koordynujący w składzie: Małgorzata Rzepka, Anita Borek i Agnieszka Włóka po ocenieniu wszystkich nadesłanych prac (łącznie było ich 32) oraz uwzględniając regulamin doboru uczestników mobilności zagranicznych, do reprezentowania szkoły podczas wyjazdu do Szwecji w dniach 15-21 maja 2016 wyłonił 4 uczniów: Katarzyna Wilk, Alicja Maryniak, Jakub Pałyga i Karolina Kaczmarek. Ponadto uczniowie, którzy brali udział w poprzednim spotkaniu wraz z koordynator Małgorzatą Rzepką przygotowali karty do gry „Time’s up”.



Uczniowie, którzy sumiennie wykonywali wszystkie zadania projektowe (prezentacja szkoły, zdjęcia do kalendarza, logo projektu oraz artykuł do książki) mieli możliwość wziąć udział w dodatkowej wymianie ze szkołą z Hiszpanii w dniach 24-30.04.2016 oraz gościć swoich przyjaciół z Hiszpanii w dniach 22-28.05.2016. Zgłosiło się 15 uczniów, którzy wykonali wszystkie zadania. Byli to: Weronika Dzierżak IIIb, Julia Garncarek IIIc, Martyna Borek IIIa, Paulina Borek IIIa, Sebastian, Garncarek IIa, Julia Koj Ic, Adrianna Korpowska Ic, Mateusz Morawiak Ic, Filip Napieraj IIa, Jakub Pałyga Ib, Wiktoria Pinkos IIIc, Wojciech Pinkos Ib, Paulina Gorąca IIIb, Iga Wiercińska IIa i Marta Zaręba Ic. Uczniowie pojechali pod opieką pani Doroty Domańskiej i Beaty Rasztar. A oto prezentacje wykonane przez naszych uczniów z ich hiszpańskimi przyjaciółmi podczas pobytu w Albal w Hiszpanii.
















W konkursie na logo projektu wzięły udział 34 osoby, po ocenieniu wszystkich prac komisja konkursowa wybrała 4 najlepsze projekty. Były to prace Julii Koj, Jakuba Kołachy, Mateusza Morawiaka i Pauliny Gorącej. Te cztery osoby zostały wybrane do reprezentowania naszej szkoły podczas drugiego spotkania projektowego w Hiszpanii w dniach 24-30 stycznia 2016r. A oto projekt logo Julii Koj:







France

On 22-27 November, a trip to France from Erasmus+ Project took place. Four students (Wiktoria Pinkos, Julia Garncarek, Filip Pęcherczyk and Sebastian Garncarek) and two teachers (Małgorzata Rzepka and Dorota Domańska) from our school went abroad to learn about architecture in France.

1st day

Our bus to Warsaw was waiting for us at the bus stop next to school. We had to be there at 4 o’clock. We were in capital city at about 8 a.m. so we had a lot of time to buy something for a trip. The plane was flying out from Chopin Airport to Zurich in Switzerland. Then we had flight to Geneva. Families that were hosting us, took us from the airport. We had free time and we could ask them to go wherever we wanted.



2nd day

The 2nd day has started in school. French teachers told us about the project, they gave us identity cards and then we went to class. Wiktoria and Sebastian had history and Julia and Filip had French. Then we had lunch. We could choose between many dishes. After lunch we went to bus that took us to Annecy. We were seperated into two groups. Tour guide told us about architectural styles in the city from XVIII to XXI century. After that we had free time in shopping mall. Later we came back to school and our Erasmus partners families took us to their homes.







3rd day

In the morning all the students were showing presentations or films about their schools. At about 10 o’clock we had one hour break. After that we were invited to the Twinspace platform. French students gave us our logins and passwords. There were some problems but after all everyone was user of this website. After creating our accounts we had lunch and then we were divided into 4 groups. In each group there were people from 7 different countries. We had to write an article about trip to Annecy. It wasn’t easy but at the end every group has made an article. Later French students showed us photos from Lyon – city that we were going to visit next day. After that we were coming to partners houses. Photos of the school:





4th day

At 8 o’clock we were going from school to Lyon by coach. We were having fun with our foreign friends. When we arrived in new Lyon, we were divided into two groups. The tour guide told us about industrial past of that part of Lyon. Now it’s very modern. Old buildings were changed and now they have new function. You can visit them and discover a history of it.



Later we went to the bus that took us to the old part of the city. When we arrived we had free time. We and some French friends went to McDonald to eat something. After that we were going on a tour. First we saw huge cathedral and then we went to many old buildings that had traboules (from Latin ,,to cross”). Traboules mean that you can go inside from one side and exit the other site. Then we had another free time so we went to McDonald second time. We went to a bus that was going back to school. The families took us from there.



5th day

First thing we did was writing an article about trip to Lyon with our groups. After that we went to Geneva. This time first we had free time (we went to McDonald) and then we were sightseeing this beatiful city. We saw St. Pierre Cathedral, model of the city and Reformation Wall. We went back to school to write an article.



After writing it all we went to the shop to buy French food and sweeties for us and our families. When we came back to school, it was 5 minutes before farewell started. First there was a concert, then we got certificates and after that we had dinner. We could choose between many dishes. We took photos with our friends and we were having fun with them. We left school at about 9 p.m.



6th day

This was the last day of our trip. First thing we did was saying goodbye to everyone we’ve met. It was very sad moment but we were missing our families, too. Then at about half past eight we went to a bus that drove to the airport in Geneva. We were flying from Geneva to Brussels and then from Brussels to Warsaw. When we finally arrived in Poland it was about quarter to seven p.m.. We went to KFC for a while and after that we continued our trip. We came back to our homes at 9 o’clock and we were very tired. After all this we think that this trip was amazing. We discovered another culture, now we know more about architecture styles and we’ve met many new friends and our English is now better. We would recommend everyone to take part in this project. Filip Pęcherczyk, Sebastian Garncarek




W konkursie na zdjęcia do kalendarza wybrane zostały zdjęcia Igi Wiercińskiej i Jakuba Kołachy. Kalendarz będzie można zobaczyć wkrótce na stronie gimnazjum.
Kolejne zadanie konkursowe to zaprojektowanie logo. Logo musi zawierać nazwę projektu European Art'mony.Technika wykonania dowolna, logo ma być w formacie jpeg 3MB. Termin nadsyłania prac na adres erasmusrudniki@gmail.com to 14 grudnia 2015.



Relacja z pierwszego spotkania we Francji przygotowana przez Julię Garncarek i Wiktorię Pinkos:






Oto style='color:blue'>prezentacja naszego gimnazjum przygotowana przez uczniów na pierwsze spotkanie, które odbyło się w partnerskiej szkole Lycee Madame de Stael w St. Julien en Genevois w dniach 22-27 listopada 2015:




Do wyznaczonego terminu (22 października) prace przysłało 42 uczniów. Po ocenieniu wszystkich prac oraz uwzględnieniu pozostałych kryteriów wyboru uczestników mobilności zagranicznych, do reprezentowania szkoły podczas mobilności we Francji wybrani zostali następujący uczniowie:
1. Julia Garncarek IIIc
2. Wiktoria Pinkos IIIc
3. Sebastian Garncarek IIa
4. Filip Pęcherczyk IIc

Uczniowie pojadą pod opieką pani Małgorzaty Rzepki oraz Doroty Domańskiej. Wyznaczono kolejne zadanie: zdjęcia do kalendarza na 2016 rok. Każda szkoła wybierze w drodze konkursu 2 zdjęcia prezentujące budowle XIX wieczne w naszej okolicy.

Termin nadsyłania prac na adres erasmusrudniki@gmail.com6 listopada 2015




Od 1 września 2015 nasza szkoła realizuje projekt Erasmus+ partnerstwa strategiczne –współpraca szkół. Wniosek o dofinansowanie został złożony w marcu 2015. Po długim oczekiwaniu na wyniki, na początku września otrzymaliśmy informację, że nasz wniosek został zatwierdzony do realizacji.

Projekty realizowane w ramach akcji 2 „Partnerstwa strategiczne” polegają na międzynarodowej współpracy placówek edukacyjnych, władz oświatowych i innych organizacji zajmujących się edukacją szkolną. Celem działań powinno być wprowadzenie długofalowych zmian, innowacji i dobrych praktyk wszędzie tam, gdzie jest to niezbędne do zapewnienia wysokiej jakości kształcenia. W szczególności chodzi o zwiększanie osiągnięć młodych ludzi , a także o podnoszenie jakości wczesnej edukacji i opieki oraz rozwijanie i wzmacnianie kompetencji zawodowych nauczycieli.

Tytuł naszego projektu to "EuropeanArt’mony", kraje uczestniczące to: Hiszpania (Albal), Rumunia (Campulung), Szwecja(Sztokholm), Finlandia (Nakkila), Włochy (Rzym), Francja (Saint Julien en Genevois) i Polska (Rudniki). Pierwsze spotkanie przedstawicieli wszystkich szkół partnerskich odbędzie się w terminie 23-27 listopada 2015 we Francji. Kolejne spotkania będą się odbywały do maja 2017 roku, w marcu 2017 będziemy gościć uczniów i nauczycieli z wszystkich sześciu szkół u nas w Rudnikach. W pierwszym spotkaniu weźmie udział po czterech uczniów z każdej szkoły.

Aby wziąć udział w wyjeździe trzeba przygotować prezentację naszej szkoły w języku angielskim. Prezentacje należy wysłać na adres erasmusrudniki@gmail.com w terminie do 22 października. Wybrane zostaną cztery osoby, które najlepiej wykonają zadanie a następnie zaprezentują naszą szkołę i kraj podczas spotkania we Francji. Przygotowane prezentacje zostaną także zamieszczone na stronie etwinning naszego projektu.

Regulamin doboru uczniów reprezentujących szkołę podczas wyjazdów zagranicznych w ramach projektu Erasmus+ Partnerstwa Strategiczne Szkół:

I. Za dobór uczniów reprezentujących szkołę podczas wyjazdów zagranicznych odpowiada komisja w składzie:

dyrektor: 	         Andrzej Krzak
koordynator: Małgorzata Rzepka
członkowie: Anita Borek
Agnieszka Włóka
Wojciech Matuszczyk

II. Uczniowie będą kwalifikowani do reprezentowania szkoły w spotkaniach zagranicznych na podstawie regulaminu.

Regulamin udziału w mobilności zagranicznej i kryteria wyboru uczestników.

1.	Zaangażowanie uczniów w działania projektowe (liczba wykonanych zadań, jakość ich wykonania i czasochłonność).
2. Terminowość wykonania prac.
3. Udział w konkursach.
4. Frekwencja na spotkaniach.
5. Ocena z zachowania.
6. Znajomość języka angielskiego.
7. Gotowość przyjęcia uczniów ze szkół partnerskich u siebie w domu.
8. W przypadku dużej ilości chętnych spełniających kryteria przyjmujemy zasadę losowania.

Wszelkie dodatkowe informacje uzyskać można u pani Małgorzaty Rzepki, Agnieszki Włóki lub Anity Borek.

Zapraszamy do udziału w projekcie!


Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.

Bezpieczne logowanie SSL

Licznik
Jeszcze

I WAKACJE :D

Użytkowników Online
Gości Online: 2
Brak Użytkowników Online

Zarejestrowanch Uzytkowników: 10
Nieaktywowany Użytkownik: 0
Najnowszy Użytkownik: kwloka

Design by CeRNoBiL & Admin Powered by PHP-Fusion 9628700 Unikalnych wizyt