Strona Główna

43 Czytań - Drukuj

Zakończenie roku szkolnego 2017/2018

Uroczyste zakończenie roku szkolnego 2017/2018

odbędzie się 22 czerwca 2018 r. o godz. 9.00 na dużej sali gimnastycznej.

O godz.8.15 Msza św. w kościele parafialnym w Rudnikach.

NA UROCZYSTE WRĘCZENIE ŚWIADECTW ZAPRASZAMY RODZICÓW NASZYCH UCZNIÓW!

Autobusy szkole kursują według normalnego rozkładu!
dnia czerwiec 21 2018 19:30:25
43 Czytań - Drukuj

Nowa gazetka - wydanie maj-czerwiec
dnia czerwiec 19 2018 22:48:32
156 Czytań - Drukuj

Wycieczka do Oświęcimia
19 maja kolejny już raz klasy trzecie naszego gimnazjum pod opieką nauczycieli historii p.Z.Jarząbek i p.J.Marchewki uczestniczyły w wycieczce edukacyjnej do Państwowego Muzeum w Oświęcimiu. Kolejny raz w nastroju smutku i powagi zatrzymaliśmy się pod Ścianą Straceń.
Miejsce to określa się jako „największy cmentarz świata.” W obozie koncentracyjnym Auschwitz-Birkenau Niemcy wyniszczyli 1,1 mln ludzi różnych narodowości: Żydów, Polaków, Romów, jeńców radzieckich, a także więźniów innych narodowości – mężczyzn, kobiety i dzieci.
Druty kolczaste przypominają jak okrutny może być człowiek - bo to „człowiek człowiekowi zgotował ten los”.
W tej chwili jest to najbardziej odwiedzany, były niemiecki, nazistowski obóz w całej Europie. Wpisany na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO. Oświęcim to miejsce, w którym przekazywana jest pamięć młodym pokoleniom. Pamięć stanowiąca znak ostrzegawczy przed wieloma zagrożeniami wynikającymi z radykalnych ideologii, z odmowy prawa do godności ludzkiej. Wyjazd do Muzeum w Oświęcimiu na długo pozostanie w naszej pamięci.
Jeździmy tam, aby pamiętać… „ Kto nie pamięta historii skazany jest na jej ponowne przeżycie.”

dnia czerwiec 17 2018 23:35:23
156 Czytań - Drukuj

Wycieczka klasy IIIb do Parku Trampolin
W piątek 8 czerwca 2018r. klasa IIIb wraz z opiekunami – p. Zofią Jarząbek i p. Jarosławem Marchewką wybrała się na wycieczkę do Parku Trampolin, która zorganizowana była za pieniądze z Rady Rodziców za II miejsce w konkursie „Wzorowa klasa”.
Spod szkoły wyruszyliśmy o 6:00. Każdy z nas był bardzo podekscytowany i nie było mowy o żadnej drzemce. Około 9:30 dotarliśmy do Krakowa i rozpoczęliśmy naszą przygodę z trampolinami. Po krótkiej rozgrzewce i wysłuchaniu kilku rad trenera, kompleks sportowy był do naszej dyspozycji. Przez 2 godziny szaleliśmy , korzystając z każdej atrakcji. Wielką niespodzianką było spotkanie aktora – p. Mateusza Janickiego, który bawił się razem z nami. Zrobiliśmy sobie z nim kilka pamiątkowych zdjęć i poprosiliśmy o autograf. Około 13 wyruszyliśmy zwiedzać Kraków. Zaczęliśmy od Wawelu, a następnie poszliśmy na Rynek. Obejrzeliśmy Sukiennice, Kościół Mariacki i kilka innych kościołów. W jednym z nich mieliśmy okazję usłyszeć na żywo występ chóru. O 17 przyszedł czas na powrót. W autobusie nie zabrakło piosenek, śpiewu i żartów. Wycieczka bardzo nam się podobała. Była to wspaniała przygoda, którą z pewnością przeżylibyśmy jeszcze raz. Szkoda tylko, że to nasza ostatnia klasowa wycieczka…(Zdjęcia w galerii).

dnia czerwiec 17 2018 23:30:28
145 Czytań - Drukuj

Wycieczka Trójmiasto!
W dniach 21-23 maja klasy trzecie gimnazjalne wraz z wychowawcami: p.Sabiną Zarębą, p.Zofią Jarząbek i p.Ryszardem Belką brały udział w wycieczce do Trójmiasta. Naszą niezapomnianą podróż rozpoczęliśmy już w poniedziałkowy ranek , kiedy wszyscy zebraliśmy się o 6:00 przed szkołą , uśmiechnięci i gotowi do drogi. Po kliku godzinach dotarliśmy do Gdańska , gdzie spotkaliśmy się z panią przewodnik. Zwiedzanie Gdańska zaczęliśmy od Zielonej Bramy , gdzie mieliśmy widok na dobrze znany Żuraw, obok którego później mieliśmy także okazję spacerować. Następnie poszliśmy pod Dwór Artusa , Ratusz ,a także weszliśmy do Bazyliki Mariackiej. Płynęliśmy również statkiem na Westerplatte , gdzie podziwialiśmy Pomnik Obrońców Wybrzeża. Wieczorem wróciliśmy bardzo zmęczeni jednak udało nam się pójść na spacer po plaży i obejrzeć malowniczy zachód słońca. Kolejnego dnia udaliśmy się do Oliwy gdzie w katedrze słuchaliśmy koncertu znanych na całym świecie organów. Następnie pojechaliśmy do Sopotu na spacer po molo- charakterystycznym obiekcie tego miasta. Na końcu zwiedzaliśmy Gdynię m.in. Skwer Kościuszki , Okręt Dar Pomorza , a także Muzeum Oceanograficzne w którym zachwycaliśmy się okazami wielu nieznanych nam dotąd zwierząt i roślin morskich. Tego dnia po powrocie również udaliśmy się na dłuższy tym razem spacer po Cyplu Rewskim. Ostatniego dnia zwiedzaliśmy Zamek w Malborku. Był to jeden z ciekawszych punktów naszej wycieczki , gdyż wszyscy słuchali uważnie opowieści przewodnika ciekawi historii tej potężnej twierdzy. Przyszedł czas na powrót do domu. Jednak w drodze powrotnej nie mogliśmy narzekać na nudę – nie obyło się bez śpiewania znanych wszystkim hitów, a ulubionym utworem okazał się „Miłość w Zakopanem ”. Była to wycieczka pełna niezapomnianych wrażeń, niestety ostatni raz w tym składzie. (Zdjęcia w galerii ).

dnia czerwiec 17 2018 23:15:18
153 Czytań - Drukuj

Czytelnik Roku 2017/2018
W roku szkolnym 2017/2018 w naszej szkole realizowany był projekt „Czytelnik Roku 2017/2018”.
Jego celem było:
1. Popularyzacja wartościowej lektury.
2. Mobilizowanie uczniów do czytania i zdobywania wiedzy.
3. Rozbudzanie pasji czytelniczych.
4. Kształtowanie gustów czytelniczych.
Czternaścioro uczniów klas gimnazjalnych wzięło udział w ośmiu etapach konkursu. Gimnazjaliści mieli za zadanie przeczytanie następujących pozycji: „Telemach w dżinsach” Adama Bahdaja, „Pan Tadeusz” Adama Mickiewicza, „Gwiazd naszych wina” Johna Greena, „Felix, Net i Nika oraz Gang Niewidzialnych Ludzi” Rafała Kosika, „Harry Potter oraz Czara Ognia” Joanne Kathleen Rowling, „Pamiętnik narkomanki” Barbary Rosiek, „Rok 1984” Georgea Orwella oraz „Bez mojej zgody” Jodi Picoult. Po przeczytaniu każdej z książek mole książkowe:-) pod czujnym okiem pani Kokot i pani Pietrzak pisały test ze znajomości dzieła. Najwnikliwiej książki czytali: Kinga Kuder z klasy II c- I miejsce, Kamila Klimek z klasy III b- II miejsce oraz Kacper Kanicki z klasy II a- III miejsce. Myślimy, że czas poświęcony na lekturę, nie był czasem straconym, bowiem jak wszystkim wiadomo, kto czyta książki nie żyje raz, ale wiele razy.
dnia czerwiec 17 2018 23:11:44
41 Czytań - Drukuj

III Szkolny Przegląd Teatralny
25.05.2018r. w naszej szkole odbył się III Szkolny Przegląd Teatralny, w którym udział wzięły wszystkie klasy od IV do III gimnazjalnej. W jury konkursu zasiadły: pani Elżbieta Ciszkiewicz- dyrektor Biura Obsługi Samorządowej, pani Janina Pawlaczyk- dyrektor Gminnego Ośrodka Kultury, Sportu i Rekreacji, pani Urszula Kałwak- przewodnicząca Rady Rodziców, pani Iwona Meryk- zastępca przewodniczącej Rady Rodziców oraz pani Justyna Tokarska- wicedyrektor Publicznej Szkoły Podstawowej im. Andrzeja Wajdy w Rudnikach. Imprezę kulturalną rozpoczęła Oliwia Zaremba piosenką „To teatr” . Następnie Weronika Pawelec zadeklamowała wiersz Joanny Kulmowej „Po co jest teatr”. Po tych występach przyszedł czas na prezentację przedstawień przygotowanych przez poszczególne klasy. I tak klasa IV wystawiła nowoczesną wersję „Kopciuszka”, V „Szkołę na wesoło”, Vi „Bajeczki wesołej babeczki”, VII „O nieszczęśliwej księżniczce Marzence”, II a „Biuro matrymonialne”, II b „Czerwonego Kapturka”, II c „Zielonego Kapturka”, III a „Wehikuł czasu”, III b „Szarlotkę z herbatką”, III c „Na jagody”. Wszystkie sztuki były bardzo starannie przygotowane, uczniowie zadbali o elementy muzyczne, odpowiednie kostiumy, ciekawą choreografię oraz wykonali plakaty promujące inscenizację. Jury miało naprawdę twardy orzech do zgryzienia, by wybrać tych najlepszych. Po długich i burzliwych obradach zadecydowało, że w I kategorii wiekowej (uczniowie klas IV- VI) pierwsze miejsce zajęła klasa IV, drugie VI, a trzecie V. W kategorii wiekowej klasa VII i klasy gimnazjalne I miejsce zajęła klasa II c, drugie VII, trzecie III c. Komisja przyznała nagrody także w każdej kategorii wiekowej dla najlepszej aktorki i najlepszego aktora. Najlepszymi aktorkami przeglądu zostały: Aleksandra Kryściak kl. Vi i Paulina Gędek kl. II c. Obie dziewczyny wcieliły się w rolę babci opowiadającej bajkę.Najlepszymi aktorami okrzyknięto Witolda Ptasińskiego z klasy V i Kacpra Boreckiego z klasy VII.
III Szkolny Przegląd Teatralny udowodnił, że nasi uczniowie są znakomitymi aktorami, że posiadają rozmaite pasje i talenty, że potrafią łączyć przyjemne z pożytecznym. Mamy nadzieję, że w przyszłym roku także będziemy się znakomicie bawić podczas święta teatru.
dnia czerwiec 17 2018 23:09:10
112 Czytań - Drukuj

Międzyszkolny Pokaz Doświadczeń z Fizyki "Freestyle"
8 czerwca w hali sportowej Publicznej Szkoły Podstawowej w Rudnikach odbył się wieczór eksperymentów pod nazwą Międzyszkolny Pokaz Doświadczeń z Fizyki "Freestyle", w którym uczestniczyły pięcioosobowe reprezentacje uczniów klas siódmych wszystkich szkół podstawowych naszej gminy. Organizatorzy przedsięwzięcia, nauczyciele fizyki - Alicja Księżarek i Ryszard Belka, we współpracy z nauczycielami: Dorotą Domańską, Justyną Tokarską i Robertem Księżarkiem, znaleźli sposób, by pokazać uczniom, że wiedzę z trudnego przedmiotu, jakim jest fizyka, można przyswoić za pomocą eksperymentowania. Przedmioty ścisłe stają się łatwiejsze w odbiorze , gdy będziemy namacalnie, empirycznie poznawać ich tajniki. Dlatego, myślą przewodnią pokazu stały się słowa mistrza Konfucjusza: „Słyszałem i zapomniałem, widziałem i zapamiętałem, zrobiłem i zrozumiałem”.
Uczniowie prezentowali doświadczenia poznane na zajęciach lub wyszukane w Internecie. Można było zobaczyć jak działają siły w przyrodzie , ruch cieczy, zjawiska cieplne, magnetyczne, zasady dynamiki i wiele innych. Tytuły doświadczeń: poduszkowiec z balonika, elektrostatyczny snopek i kopciuszek, balon dźwigający szklanki, co wpycha jajko do butelki, tornado w butelce, świecące cytryny, nurkujące wykałaczki, szaszłyk z balonika, domowy wulkan i wiele innych, zachęcały do obejrzenia i zapoznania się z wnioskami. Było poważnie, naukowo, ale i zabawnie, z przymrużeniem oka.
Ważnym punktem w programie było rysowanie światłem w sali projekcyjnej Kina za Rogiem, które przygotował i poprowadził absolwent rudnickiej szkoły, pasjonat i twórca kreatywnej fotografii - Michał Włoch.
Nie zabrakło też quizów i sportowej formy integracji młodzieży, jaką jest mecz.
Organizatorom udało się, powtarzając za Leonardo da Vinci, "Po pierwsze: zaciekawić!"

Zdjęcia w galerii.

dnia czerwiec 14 2018 22:28:46
56 Czytań - Drukuj

Sukces literacki Kacpra
Kacper Kanicki z kl. II a w kwietniu br. wziął udział w XXVIII Konkursie im. Jana Parandowskiego na opowiadanie olimpijskie. Organizatorem przedsięwzięcia był Polski Komitet Olimpijski, a honorowym patronatem objął ww. konkurs Minister Edukacji Narodowej. Do Warszawy nadesłano 222 opowiadania od uczniów z terenu całej Polski. Kacper w swojej pracy opisał pierwsze wrażenia, po tym, jak zaczął trenować karate. Widocznie opowiadanie bardzo się spodobało, gdyż Kacper znalazł się w gronie finalistów. Bardzo mu gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów sportowych oraz literackich.
dnia czerwiec 14 2018 22:24:55
96 Czytań - Drukuj

Strona 2 z 150 < 1 2 3 4 5 > >>
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło

Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.